Linkbuilding in de toekomst toepassen

 

Backlinks zijn van invloed op de positie binnen de zoekresultaten. Google past regelmatig zijn algoritme aan. Dit geeft weer andere zoekresultaten weer. Met name advertenties verdrukken de organische zoekresultaten. Hierdoor wordt het steeds lastiger om zoekmachine optimalisatie toe te passen. Bij linkbuilding gaat het om de juiste websites te vinden. Hier wordt een link geplaatst naar de eigen website toe. Dit is niet het werk wat de online marketeer graag doet. Authority linkbuilding is het antwoord op deze vraag. Hiermee wordt de positie binnen Google versterkt. Toch kijkt Google voornamelijk naar de kwaliteit van content, en niet zozeer naar links die er naar verwijzen. Relevante en waardevolle content verschijnt hoger in de zoekresultaten. Dit bevestigt ook de nieuwste Google Penguin update. Mobielvriendelijke websites hebben een streepje voor. Google richt zich steeds meer op de mobiele markt.

Hoe belangrijk zijn backlinks nog?

Backlinks blijven ook in de toekomst belangrijk. Of deze dan meegenomen worden in de zoekresultaten, kan niemand nu nog zeggen. Wel zorgen backlinks voor een bepaalde autoriteit. Zo zorgt het voor naamsbekendheid en meer website bezoekers. Wanneer deze links op grote en autoritaire website staan, heeft dit zeker meerwaarde. Het inzetten van social media draagt hier positief aan bij. Van hieruit kan een linkprofiel verder worden uitgebouwd. Online aanwezig zijn vergroot de bekendheid van een website. Nog steeds staan grote websites met een hoge link autoriteit bovenaan. Dit zijn onder andere Zalando en Bol.com. Leer hiervan en pas dit toe.